Thursday, November 18, 2010

HARI RAYA AIDILADHA 2010

"Macamana nak buat ni.... klu gi Segamat confirm duit berkurangan sebab budget nk gi kenduri kawin kawan kat JB & Melaka dah kurang.... x pe ler... keluarga adalah segala2nya...."

Itu yang aku fikir masa nak beraya Aidiladha dengan anak bini aku kat Segamat..... banyak hikmah yang berlaku setelah aku sampai ke sana dengan kereta aku.... Pada pagi raya kami hanya makan sunat hari raya dengan roti cecah nescafe O, aku x kisah sbb raya mana org buka restoran. So pagi tu lps solat raya, tiba2 pengasuh anak aku call kata dia nk htr lauk ke rumah sbb dia dpt tau bini aku raya berdua dgn anak dan ssh nk masak sbb nk jaga anak... alhamdulillah pagi tu kami mkn ketupat yg mmg aku nk mkn raya haji ni.... pastu dgn lontong dia yang best tahap gaban... kuah kacang dan rendang yang bini aku suka sangat.... syukur....

Habis makan... aku plan dgn bini aku nk gi umah makcik aku kat Palong 4, sampai sana tgk2 nenek aku ada jugak.... nenek aku x pernah jmpa anak aku... so aku rs excited dan happy sgt sbb dpt jumpakan anak aku dgn moyangnya.... syukur.....

Lepas zohor kitorang plan nk balik Segamat balik.... sbnrnya aku lapar sangat sbb td kat umah makcik aku x byk sgt sbb makcik aku kata dia x msk byk sbb anak2 dia x bg tau nk balik, so dia masak utk dia dgn suami dia jer.... kiranya lauk sikit ler.... x smpi hati nk mkn lebih2 lak..... aku ckp kat bini aku.... rupanya bini aku pun lapar gak.... dia cadangkan cari makanan utk tapau balik umah.... rezeki aku lagi..... bini aku nk belanja KFC.. terkejut aku.... aku mmg nk mkn KFC....lama x mkn coeslow KFC.... nyum2.... syuukur.....

Sampai rumah jer, hbs mandi dan buat apa yg patut.... aku pun tido yg kejap dan nyenyak sgt sbb mlm td aku x tido sgt..... best...... bangun2 aku terus siap2 nk balik sbb esoknya aku keje..... alih2 bini aku bagi duit minyak sbb dtg beraya dgn dia..... terkejut aku... aku x harap pun mcm tu tp dia bagi....aku amik ler buat duit minyak...... syukur.....

Masa aku solat sunat raya tadi aku jmpa dgn suami kpd kawan bini aku yg kebetulan dia jugak balik nk beraya dgn bini dia ..... bini dia pun duk menyewa kat sblh umah bini aku..... dia ada kata nk balik sama dgn aku sbb dia salah beli tiket... aku kata x de hal sbb aku pun boring drive sorang2 x de member nk sembang.... so dia join ler aku..... smpi2 kat tol je alih2 dia kata nk sponsor tol.... terkejut aku..... rezeki aku mengalir smpi aku balik KL balik......SYUKURRRRRRRRRR......alhamdulillah........

rupa2nya budget aku x usik langsung dtg Segamat.......

No comments:

MY FAMILI

MY FAMILI
Hari Raya Pertama 2006

AHLAN WASAHLAN DAN SELAMAT DATANG

Terima kasih kepada anda yang sudi melawat blog Muhd Jimmy. Di sini anda boleh mengetahui perkembangan semasa saya sama ada berkenaan karier atau kehidupan. Adapun setiap rentetan kehidupan banyak asam garamnya. Sebuah kehidupan adalah ibarat sejenis masakan yang perlu dibubuh gula manis, garam untuk masin, cuka untuk masam dan sebagainya. Lengkapnya perasa-perasa begitu akan melazatkan sejenis masakan. Oleh itu, saya amat menghargai kehadiran anda ke blog saya. Yang baik jadikan teladan, yang buruk jadikan sebagai sempadan. Semoga silaturrahim dan ukhuwah antara kita akan sentiasa dirahmati dan diredhaiNya. Amin.